Marko Hanhisuanto luotsaamaan Vaanan asiakkuuksia ja myyntiä

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Syksy tuo mukanaan muutoksia Vaanan tiimissä, sillä lokakuussa asiakkuusjohtajanamme on aloittanut KTM Marko Hanhisuanto. Tervetuloa tekemään parempaa sosiaali- ja terveydenhuoltoa Suomeen ja maailmalle, Marko!

Vaanalle Marko siirtyy Mehiläinen Oy:n palvelujohtajan paikalta. Viime vuosien aikana hän on työskennellyt sote-alalla johtotehtävissä asumispalveluiden parissa ja vastannut palveluntuotannosta ja kuntayhteistyöstä.

Tätä ennen Marko on työskennellyt asiakkkuuksien johtamisen ja projektinjohdon tehtävissä ohjelmistoalalla ja siellä työskennellyt muun muassa julkisen sektorin sote-alan toimijoidenkin kanssa. Lisäksi hän on toiminut myös hankinta-asiantuntijana brittiläisen HH Associatesin verkostostossa ja perehtynyt muun muassa julkisten hankintojen juridiikkaan erityisesti sote-alalla.

Nukkuvasta mahdollisuudesta osa hyvin toimivaa palveluverkostoa

Markon pitkä kokemus johtamisen ja asiakastyön tehtävissä niin sote-alalla kuin ohjelmistokehityksessäkin tuo Vaanan tiimiin arvokkaan lisän. Asiakkuusjohtajamme tuntee hyvin kuntasektorin tarpeet palveluiden tuottamiseksi ja on tottunut yhdessä kuntien kanssa etsimään ratkaisuja sote-palveluiden järjestämiseen.

– Vaanalla voin varmasti toimia näiden tarpeiden tulkkina ohjelmistonkehityksen suuntaan ja toisaalta voimme entistäkin paremmin tuotteistaa palveluita ja auttaa kuntia näiden punnitessa eri palveluntuottamisen vaihtoehtoja.

Monelle kunnalle palvelusetelin hyödyntäminen on vielä Markon mukaan nukkuva mahdollisuus, ja hän voisikin auttaa kuntia tuomaan palvelusetelin hyvin toimivaksi osaksi palveluverkostoa. Juuri asiakkaiden kanssa toimimisesta ja heille sopivien ratkaisujen rakentamisesta Marko saa energiaa työhönsä.

– Odotan innokkaasti, että pääsen laajasti tapaamaan kuntasektoria ja työskentelemään niin vanhojen kuin uusienkin kumppaneiden kanssa ympäri Suomea. Elämäni varrella olen asunut ja vaikuttanut Suomessa niin pohjoisessa kuin etelässäkin ja lännestä itään, joten tässä työssä ehdoton rikkaus on päästä yhteistyöhön eri puolilla Suomea vaikuttavien ammattilaisten kanssa, hän tiivistää.

Asiakkaille aitoja vaihtoehtoja yksilöllisiin tarpeisiin

Uusi asiakkuusjohtajamme katsoo, että Suomen sote-kenttä on ollut jo monta vuotta epävarmuuden tilassa, mikä on johtanut päätösten lykkäämiseen ja hyvinkin nopeasti toteutettuihin paikallisiin ratkaisuihin. Hän näkisikin hyvänä tilaajavastuun ja koordinoinnin siirtymisen suurempiin kokonaisuuksiin maakuntamallissa esitettyyn tapaan.

– Näin voidaan rakentaa yhtenäisemmät kriteerit hoitoonpääsylle, hoidolle ja hoidon laatuvaatimuksille, Marko toteaa.

Varsinaisen palvelutuotannon osalta Marko arvioi, että olisi hyvä olla sekä julkisen sektorin, yritysten että kolmannen sektorin palveluita. Tällä kokonaisuudella asiakkaille voitaisiin tarjota aitoja vaihtoehtoja ja monipuolista tarjontaa yksilöllisiin tarpeiisin.

Kokemusta Vaanasta jo aiemmasta työstä

Vaanan ratkaisut ovat Markolle tuttuja jo aiemmasta työstä, ja hän pitääkin OmaVaanaa palvelusetelijärjestelmistä sujuvimpana käyttää. Tätä kautta myös kiinnostus työskennellä Vaanalla heräsi.

–  Vaanan ketterä ja nykyaikainen järjestelmä yhdessä hyvin toimivan maksuttoman asiakastuen kanssa mahdollistaa hyvän reagoinnin niin kunta-asiakkaiden kuin palveluntuottajienkin tarpeisiin. Kuntasektorilla tulee vastata niukoilla resursseilla yhä kasvavaan palveluntarpeeseen ja tämä onnistuu parhaiten sujuvilla työkaluilla ja palveluilla eri palveluntuottajilta, Marko taustoittaa.

Käytämme sivustollamme evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Voit muuttaa evästeasetuksiasi selainasetuksissasi. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu tietosuojaselosteeseemme.