Ohje hinnaston muutoksiin

Ohje niille kunnille, joissa palveluntuottajat ilmoittavat hinnaston päivitykset ennakkoon kunnalle ja ennakkoon hyväksytyt hinnastotiedot lisätään OmaVaanaan
Alkuun:
  • Pyytäkää palveluntuottajilta hinnastön päivitystiedot itsellenne kunnan oman prosessin mukaisesti ja hyväksykää hinnasto.
  • Kun olette hyväksyneet palveluntuottajan hinnaston päivityksen, ohjatkaa palveluntuottajaa kirjaamaan hinnaston OmaVaanaan.
  • Saatte OmaVaanasta automaattisen sähköposti-ilmoituksen, kun palveluntuottaja on päivittänyt hinnaston OmaVaanaan. Ilmoitus lähtee kaikille kunnan palveluntuottajien vastuuhenkilöille.
Kun käytte tarkastamassa palveluntuottajan hinnaston OmaVaanassa:
  • Käykää tarkistamassa oman palvelualueen hinnastot OmaVaanassa.
  • Mikäli palveluntuottajan ilmoitus vastaa sitä, minkä olette hyväksyneet ennakkotarkastuksessa, klikkaa “HYVÄKSY” ja aseta julkaisupäivämäärä. HUOM! Ajastustoiminnallisuus on käytettävissänne viimeistään ma 22.11. alkaen.
  • Mikäli palveluntuottajan ilmoitus ei vastaa ennakkotarkastusta, ottakaa aina ensisijaisesti yhteyttä palveluntuottajaan ja kertokaa huomaamastanne virheestä. Palveluntuottaja käy itse tekemässä tarvittavat korjaukset OmaVaanassa. Kun korjattu hinnasto on OmaVaanassa, voitte käydä hyväksymässä sen. (Huomaattehan, että hinnaston päivityksestä ei tule enää erillistä sähköposti-ilmoitusta. Voitte pyytää palveluntuottajaa ilmoittamaan teille, kun hinnasto on päivitetty OmaVaanaan.)

Huom!

  • OmaVaanassa on vielä toistaiseksi “HYLKÄÄ”-painike, joka poistaa tuottajan hinnaston päivityksen kokonaisuudessaan. Painike poistuu pian ja sitä ei tule käyttää! Mikäli hinnastossa on muutostarpeita, ottakaa yhteyttä palveluntuottajaan ja pyytäkää tekemään muutokset jo tehtyyn päivitettyyn hinnastopohjaan.
  • Mikäli setelien jakajat jakavat vuonna 2021 seteleitä jo vuodelle 2022, tulisi huomioida, että setelin mukana tulostettava tuottajalistaus sisältää kulloinkin tulostushetkellä voimassaolevat hintatiedot.
  • Mikäli ajastusmahdollisuus ei näy sinulle, päivitä selaimesi esimerkiksi painamalla ctrl- ja F5-näppäintä.

Lisätietoja

Lisätietoja ja ohjeita saatte tarvittaessa Vaanan asiakaspalvelusta

040 172 3700
asiakaspalvelu@vaana.fi

ma–to klo 9–15

pe klo 10–15