Palveluntuottajien ohje hinnaston muutoksiin

Mikäli olet epävarma, onko sinulla oikeus muuttaa hinnastoja vuodelle 2022, olethan yhteydessä omaan kuntaasi. Vaana ei vastaa kuntien hinnanpäivitysprosesseista, vaan tarjoaa opastusta OmaVaana-järjestelmän käyttöön.

Kullakin kunnalla on oma prosessina. Osa kunnista pyytää hintatiedot ennakkoon hyväksyttäväksi, jonka jälkeen vasta viet tiedot Omavaanaan; toiset kunnat haluavat tiedot suoraan OmaVaanaan ja hyväksyvät ne suoraan siellä.

Noudata siis oman kuntasi ohjeistusta ja aikataulua!

Näin pääset jättämään hinnaston hyväksyttäväksi OmaVaanassa:
  • Kirjaudu OmaVaanaan.  
  • Muokkaa hinnastoja. Löydät tarkemmat ohjeet hinnaston muokkaamiseen OmaVaanan käyttöohjeesta
  • Hinnasto jää “Odottaa”-tilaan.

  • Hinnastot tulevat julkiseksi Vaanan käyttökohdehakuun vasta siinä vaiheessa, kun kunnan yhteyshenkilö on ne hyväksynyt OmaVaanassa. Hyväksynnän yhteydessä useimmat kunnat ajastavat julkistuksen 1.1.2022.
  • Hyväksynnästä ei tule erillistä sähköposti-ilmoitusta.
  • Mikäli ilmoittamassasi hinnastossa on korjaustarpeita, on kunta sinuun yhteyksissä. Tässä tapauksessa voit korjata ilmoituksesi OmaVaanassa ja lähettää sen uudelleen hyväksyttäväksi. 

     

  • Hinnastonmuutoksen voi tehdä OmaVaanassa vain henkilö, jolla on Sopimuksesta vastaavan rooli. 
  • Huomaathan, että jos sinulla on myös Toimipisteen pääkäyttäjärooli (eli veloitat seteleitä): vaihda ensin vasemman yläkulman alasvetolaatikosta “Tili”, jotta voit muokata hinnastoja. Tarkemmat ohjeet tilin valinnasta löydät OmaVaanan käyttöohjeesta.

Huom!

  • OmaVaanassa ei voi erikseen antaa ilmoitusta siitä, että et aio päivittää hintoja. Mikäli et muuta hintojasi OmaVaanaan, pysyvät nykyiset hinnat voimassa!

Lisätietoja

Lisätietoja ja ohjeita saatte tarvittaessa Vaanan asiakaspalvelusta

040 172 3700
asiakaspalvelu@vaana.fi

ma–to klo 9–15

pe klo 10–15